Monopoly – Reguli de joc

ISTORIA JOCULUI MONOPOLY

Monopoly-cutia-joculuiJocul Monopoly este cel mai bine vandut joc din categoria sa, fiind comercializat  in 103 tari si in 37 de limbi . Dar cum a fost creat Monopoly ? Cand a inceput acest joc sa fie creat ?

Monopoly a aparut in anul 1934, in timpul Marii Crize din SUA, cand Charles B. Darrow din Germantown, Pennsylvania, si-a aratat creatia, denumita de el jocul Monopoly catre conducerea firmei producatoare de jucarii Parker Brothers . Va vine sa credeti aceasta a respins  acest joc pe motiv ca prezinta prea multe erori de design ?

Dar Darrow nu s-a lasat descurajat si, desi era ca si multi alti americani, somer, el s-a gandit sa produca acest joc pe cont propriu. Zis si facut : impreuna cu un prieten a produs peste 5000 de copii ale acestui joc pe care le-a vandut prin intermediul unui magazin de jucarii din Philadelphia . Jocul s-a bucurat de un success imediat . Darrow nu a mai putut sa tina pasul cu cererea si a mers din nou la firma Parker Brothers care de aceasta data a fost de accord sa produca jocul . Si, dupa cum se spune, restul e istorie !

In primul an de la lansare, jocul Monopoly a fost cel mai bine vandut joc din America . De-a lungul a peste 75 de ani de la lansare, s-a estimat ca peste 500 de milioane de oameni s-au jucat cu Monopoly.

Cateva lucruri interesante despre Monopoly:

Peste 200 de milioane de jocuri Monopoly s-au vandut in toata lumea de la lansarea lui.

Cel mai scump joc de Monopoly cu casute si hoteluri de argint si de aur s-a vandut cu suma de 25.000 dolari .

Cea mai mare durata a unei partide de Monopoly a fost de 70 de zile.

Omul Monopoly

TELUL JOCULUI

Telul jocului Monopoly este de a deveni cel mai bogat jucator prin cumpararea, inchirierea si vanzarea proprietatilor imobiliare.

ECHIPAMENT

O tabla de joc, 2 zaruri, figurine, 32 casute si 12 hoteluri. Jocul are 16 carti de Noroc (Chance) si 16 carti ale Comunitatii (Community Chest), 28 de carti Titluri de Proprietate (cate una pentru fiecare proprietate) si banii jocului.

Tabla de joc Monopoly
Tabla de joc Monopoly

PREGATIRE

Asezati tabla de joc pe masa si cartile de Noroc si ale Comunitatii cu fata in jos in spatiile speciale. Fiecare jucator alege o figurina care sa il reprezinte in timpul „calatoriei” in jurul tablei.

Fiecarui jucator i se dau $1500 impartiti in felul urmator:

2 bancnote de $500, 2 bancnote de $100, 2 bancnote de $50, 6 bancnote de $20, 5 bancnote de $10, 5 bancnote de $5 si 5 bancnote de $1.
Toti banii ramasi si echipamentul stau in Banca.

BANCHERUL

Bancherul este selectat de ceilalti jucatori. Va trebui sa fie cineva care sa poata conduce si licitatiile. Poate participa la joc dar in cazul acesta fondurile sale ca jucator vor fi

separate de cele ale Bancii.

Daca sunt mai mult de 5 jucatori Bancherul poate alege sa participe doar in aceasta calitate (nu sa fie si jucator).

BANCA

In afara de bani, Banca detine si Titlurile de Proprietate, casele si hotelurile inainte de a fi cumparate de jucatori. Plateste salarii si bonusuri. Vinde si scoate la licitatie pr

oprietati si acorda cardurile respective cu Titlurile de Proprietate cumparate de un jucator, vinde casele si hotelurile si imprumuta bani pentru ipoteci. Colecteaza taxele, amenzile, imprumuturile si dobanda precum si sumele platite pentru toate proprietatile vandute si scoase la licitatie. Banca nu poate da faliment. In cazul in care Banca ramane fara bani, Bancherul poate emite bani, oricati sunt necesari, scriind pe orice bucata de hartie.

JOCUL

Incepand cu Bancherul, fiecare jucator arunca zarurile. Jucatorul cu cel mai mare scor incepe jocul.

Figurinele sunt asezate pe casuta marcata „GO” (Start) si, dupa aruncarea zarurilor, fiecare jucator muta atatea casute (in directia sagetii) cat indica zarurile.

Dupa ce un jucator si-a terminat randul, jocul continua spre stanga. Figurinele raman in spatiile ocupate si continua din punctul ultimei runde jucate. Doua sau mai multe figurine pot fi asezate in aceeasi casuta in acelasi timp.

In functie de casuta in care „aterizati”, puteti cumpara imobiliare sau alte proprietati, veti fi obligati sa platiti chirie sau taxe, sa trageti o carte de Noroc sau a Comunitatii, sa mergeti la Inchisoare etc. Urmati instructiunile din fiecare casuta.

Daca aruncati zarurile si nimeriti o dubla, mutati figurina ca de obicei, urmati instructiunile din casuta pe care aterizati dar veti arunca din nou zarurile. Daca ar

uncati duble de trei ori consecutiv sunteti obligati sa mutati imediat in casuta marcata „Inchisoare”.

GO (Start)Go

De fiecare data cand un jucator aterizeaza sau trece peste casuta Go (start), fie ca arunca zarurile sau primeste o carte cu aceasta instructiune, Bancherul ii plateste un salari

u de $200.
Nota: daca jucatorul arunca zarurile si aterizeaza 2 spatii dupa, pe „Cufarul Comunitatii” sau 7 spatii dupa pe casuta „Noroc” si trage cartea „Du-te la Start”, va colecta $200 pentru ca a trecut de Go (Start) o data si inca $200 pentru ca a ajuns acolo a doua oara, urmand instructiunile de pe carte.

CUMPARAREA PROPRIETATILOR

Cand un jucator aterizeaza pe o proprietate libera, o poate cumpara de la Banca pentru pretul afisat. Primeste Titlul de Proprietate si il plaseaza pe masa cu fata in sus, in dreptul sau. Daca jucatorul nu doreste sa cumpere proprietatea, banca o va scoate la licitatie si o va vinde jucatorului care liciteaza cel mai mult.
Licitatia poate incepe la orice pret si il poate include si pe jucatorul care nu a vrut sa cumpere proprietatea la pretul afisat.

PLATA CHIRIEI

Cand un jucator aterizeaza pe o casuta care e proprietatea altui jucator, trebuie sa plateasca proprietarului chirie, afisata pe Titlul de Proprietate.
Daca proprietatea a fost ipotecata, proprietarul nu poate colecta chirie iar Titlul de Proprietate trebuie sa stea cu fata in jos in dreptul proprietarului.

Este un avantaj sa detii toate titlurile de proprietate de o culoare (Bordwalk si Park Place sau Connecticut, Vermont si Oriental) pentru ca poti sa incasezi chirie dubla pentru proprietatile respective. Regula se aplica in acest caz si proprietatilor ipotecate.

Este si mai avantajos sa ai case sau hoteluri pe proprietati pentru ca atunci chiriile sunt mai ridicate decat pentru proprietatile nedezvoltate.

Proprietarul nu poate colecta chiria daca uita sa o ceara inainte ca jucatorul urmator sa arunce zarul!

CARTILE DE NOROC SI COMUNITATE

Cand aterizezi pe oricare dintre aceste spatii, ia prima carte din pachet, urmeaza instructiunile si pune cartea pe fundul pachetului, cu fata in jos.

Cartea „Iesi din inchisoare” este pastrata pana cand este folosita. Daca jucatorul care o trage nu o foloseste, o poate vinde, oricand, unui alt jucator la un pret stabilit de amandoi, de comun acord.

TAXELE PE VENIT

Daca aterizezi aici ai doua optiuni: sa platesti Bancii $200 sau 10% din valoarea totala pe care o detii (banii cash, valoarea proprietatilor platite sau ipotecate si costul cladirilor se aduna pentru a calcula valoarea totala a unui jucator).
Trebuie sa hotarasti optiunea pe care o alegi inainte sa calculezi valoarea ta totala!

INCHISOAREA:Du-te la inchisoare

(1) Arunci zarul si aterizezi in casuta marcata „Du-te la inchisoare”
(2) Tragi cartea „Du-te la inchisoare” sau
(3) Arunci trei duble una dupa alta.
Daca mergi la inchisoare nu mai iei $200 runda aceea.
Daca nu esti „trimis la inchisoare” ci aterizezi pe casuta marcata „Inchisoare” in cursul jocului, esti doar vizitator si nu primesti nici o penalizare iar jocul continua in mod normal.

Iesi din ichisoare daca:
(1) Arunci o dubla in urmatoarele 3 dati cand iti vine randul, caz in care muti atatea casute cate iti arata zarurile.
(2) Folosesti cartea „Iesi din inchisoare” (fie ca o ai fie ca o cumperi)
(3) Platesti o amenda de $50 inainte de a da cu zarul in urmatoarele doua dati cand iti vine randul. Daca nu arunci duble pana a treia oara cand iti vine randul, trebuie sa platesti amenda si dai cu zarul, continuand jocul in mod normal.
In timpul cat esti la inchisoare poti cumpara sau vinde proprietati, case sau hoteluri si colecta chirie.

PARCAREA GRATUITAParcare gratuita

Un jucator care aterizeaza aici nu primeste bani, proprietati sau altceva. Este doar un loc de repaus „gratuit”.

CASE

Poti cumpara case doar atunci cand detii toate proprietatile dintr-un grup de aceeasi culoare.

Cand cumperi o casa o asezi pe oricare din proprietati. Urmatoarea casa trebuie asezata pe o proprietate goala a oricarui grup de aceeasi culoare pe care il detii.

Pretul platit pentru fiecare casa este scris pe Titlul de Proprietate al proprietatii respective.

Poti cumpara oricand oricate case vrei, dar nu poti construi mai mult de o casa pe oricare proprietate de orice culoare pana cand nu ai construit cate o casa pe fiecare proprietate din grupul respectiv. Apoi poti incepe sa construiesti al doilea rand de case si asa mai departe, pana cand ai 4 case pe o proprietate. De exemplu nu poti construi 3 case pe o proprietate daca ai doar o singura casa pe o alta proprietate din acelasi grup.

Aceeasi regula se aplica si cand vinzi case (vezi mai jos).

HOTELURI

Cand un jucator are 4 case pe fiecare proprietate a unui grup de culoare complet, poate cumpara un hotel de la Banca si sa-l puna pe oricare proprietate din acel grup. Cele 4 case sunt inapoiate Bancii iar hotelul trebuie platit la pretul de pe Titlul de Proprietate. Nu poate fi construit decat un singur hotel pe o proprietate.

CAND NU MAI SUNT CASE SAU HOTELURI

Atunci cand Banca nu mai are case de vanzare, jucatorii trebuie sa astepte pana cand unul din ei inapoiaza sau vinde case la Banca. In cazul in care exista un numar limitat de case si hoteluri iar doi sau mai multi jucatori vor sa cumpere, Banca va scoate la licitatie casele sau hotelurile si le va vinde celui care plateste mai mult.

CUM VINZI PROPRIETATI

Proprietatile nedezvoltate, caile ferate si utilitatile (dar nu cladirile) pot fi vandute unui alt jucator intr-o tranzactie privata la un pret stabilit de comun acord. O proprietate nu poate fi vanduta daca exista cladiri pe oricare din proprietatile acelui grup de culoare. Acele cladiri trebuie intai vandute inapoi Bancii inainte ca proprietarul sa poata vinde proprietatea.

Casele si hotelurile pot fi vandute inapoi Bancii oricand la jumatate din pretul platit pentru ele. Toate casele dintr-un grup de culoare pot fi vandute in acelasi timp sau una cate una (un hotel = 5 case), urmand inapoi pasii facuti la cumparare.

IPOTECA

Proprietatile nedezvoltate (fara case sau hoteluri) pot fi ipotecate, prin Banca, in orice moment, cu conditia ca toate cladirile de pe proprietatile de aceleasi culoare sa fie vandute inapoi Bancii la jumatate de pret. Valoarea ipotecii este tiparita pe Titlul de Proprietate.

Nu poate fi colectata chirie pe proprietatile sau utilitatile ipotecate.

Ca sa ridice ipoteca, proprietarul trebuie sa plateasca Bancii valoarea ipotecii plus 10% dobanda. Cand ipoteca este ridicata de pe toate proprietatile dintr-un grup de culoare, proprietarul poate incepe sa cumpere case la pretul intreg.

[hr]

Interesant:

  • S-au inventat si alte jocuri bazate pe Monopoly dar, cu teme diferite, de exemplu Socialopoly, Throneopoly, Googolopoly, etc.
  • Pentru cei care vor sa-si confectioneze singuri jocul de Monopoly exista si varianta care se poate printa si personaliza. Iata un exemplu:

Monopoly - tabla de joc pentru print

FILM DEMONSTRATIV

Număr de jucători:
Vârsta minimă a jucătorilor:
Spațiu de joacă : , ,
Obiecte și materiale: , , ,
Parțile corpului implicate: ,
Categorie de vârstă: , , ,
Recomandat pentru: ,
Timp de joacă: ,
Tip de joc: , , ,

Scrabble – Regulament de joc

Reguli de joc Scrabble
Reguli de joc Scrabble

Scrabble este un joc de litere între doi sau mai multi jucãtori (numãrul jucãtorilor este nelimitat la unele genuri de partidã). De regulã, scopul unui jucãtor este realizarea unui punctaj cât mai mare prin plasarea pe o tablã de joc a diverse cuvinte, cu ajutorul unor jetoane marcate cu litere.
Din anul 1931, când jocul a fost inventat de americanul Alfred Butts, Scrabble a evoluat de la un joc distractiv spre un sport competitional.La noi în ţară au loc întreceri oficiale organizate sub egida Federatiei Române de Scrabble. Regulamentul de mai jos este recomandat tuturor practicantilor joculului.

Recuzita jocului

Tabla de joc Scrabble
Tabla de joc Scrabble

Un joc de scrabble se compune din:

  • O tablã de joc (din lemn, carton, plastic etc.) pe care este desenat un careu de 15 x 15 pãtrãtele, fiecare pãtrãtel având latura de cca 2 cm. Liniile si coloanele tablei sunt marcate pe margini astfel:
  1. Liniile sunt marcate pe marginea din stânga, cu litere de tipar, de la ‘a’ la ‘o’, începând de sus în jos, în ordine alfabeticã;
  2. Coloanele sunt marcate pe marginea de sus, cu numere de la 1 la 15, de la stânga la dreapta

Unele dintre pãtrãtelele tablei sunt marcate distinct (colorate). Acestea indicã multiplicarea valorii literelor sau a cuvintelor asezate pe ele, conform explicatiilor din figurã. Dacã un cuvânt acoperã douã sau mai multe astfel de pãtrãtele, proprietãtile lor se cumuleazã; de exemplu, o literã poate fi dublatã si întregul cuvânt triplat de douã ori (adicã multiplicat cu 9). Multiplicarea unei litere sau a unui cuvânt se face numai atunci când litera se plaseazã pe pãtrãtelul respectiv si ea opereazã asupra tuturor cuvintelor formate cu acea literã, la acea depunere.

  • Un set de 100 jetoane (din lemn, carton, plastic etc.) care sã se suprapunã peste pãtrãtelele tablei. Aceste jetoane au înscrisã pe o parte o literã din alfabet (cu caractere mari, de tipar), fiecare literã având în partea din dreapta-jos un numãr care îi indicã valoarea. Douã dintre jetoane – numite jokeri – sunt nescrise (sau au un simbol caracteristic, ex.: J ), putând fi folosite ca reprezentând oricare literã din set sau literele K, Q, Y si W. Valoarea jokerului (jetonul alb sau marcat cu ‘?’) este zero. Dupã ce jokerul a fost plasat pe tablã ca reprezentând o literã, semnificatia lui nu se mai schimbã pânã la sfârsitul jocului. Jokerul are aceleasi proprietãti ca si celelalte litere.

    Jeton Scrabble
    Jeton Scrabble
  • Un sãculet opac de pânzã pentru pãstrarea si extragerea literelor.
  • Suporturi pe care se etaleazã literele. Pe un suport trebuie sã poatã fi manevrate usor 7 litere. Constructia suportului trebuie sã permitã ca partenerul sã poatã observa câte litere sunt plasate pe el.

 

Reguli generale de joc Scrabble

In timpul jocului, cuvintele se pot forma şi lega între ele astfel:

  • Prin lungire, adaugând una sau mai multe litere în fata sau / si în urma unui cuvânt aflat deja pe tablã;
  • Prin intersectare, formând un cuvânt (orizontal sau vertical) care sã se încruciseze cu un altul aflat deja pe tablã;
  • Prin alipire;
  • Prin metode combinate ale celor de mai sus.

Reguli de joc fundamentale

  • Primul cuvânt, care se depune pe tabla goalã, trebuie sã fie format din cel putin 2 litere si cel mult 7 litere si trebuie sã treacã prin pãtrãtelul din centrul tablei (h8).
  • La o depunere se pot plasa pe tablã între una si 7 litere, cu exceptia primei depuneri (vezi regula de mai sus). În nici un caz, nici mãcar la problemele de compunere, nu se admite plasarea pe tablã a mai mult de 7 litere la o depunere.
  • Toate literele utilizate în cadrul unei depuneri se plaseazã numai orizontal (de la stânga la dreapta) sau numai vertical (de sus în jos), pe o singurã linie sau coloanã.
  • Nu se pot depune cuvinte izolate, care sã nu aibã legaturã cu un alt cuvânt de pe tablã. Toate literele unei depuneri trebuie sã fie legate între ele (eventual, prin alte litere de pe tablã).
  • Dacã se depune un joker, se va specifica ce literã înlocuieste, iar semnificatia acestui joker nu se mai schimbã pânã la sfârsitul partidei.

    Joc Scrabble
    Joc Scrabble
  • O depunere este corectã dacã sunt respectate regulile fundamentale de mai sus, dacã toate cuvintele nou-formate pe tablã sunt acceptate de partener sau de arbitru ca fãcând parte din fondul de cuvinte admis si dacã jucãtorul s-a încadrat în timpul de gândire acordat.

Punctajul unei depuneri se calculeazã însumând valorile literelor componente ale cuvântului format (tinând cont de multiplicarea cuvântului, dacã este cazul). Se adaugã si punctajul cuvintelor adiacente nou formate, care se calculeazã la fel ca si pentru cuvântul principal. Dacã în cadrul unei depuneri se plaseazã toate cele 7 litere, la calcularea punctajului se adaugã o primã de 50 de puncte.

Pentru notatie pe buletinul de joc, pozitia de plasare a unui cuvânt se precizeazã indicând coordonatele pãtrãtelului în care se aflã prima literã a cuvântului, astfel:

  • Dacã un cuvânt este plasat orizontal, se indicã întâi litera, apoi numãrul (ex.: h8).
  • Dacã un cuvânt este plasat vertical, se indicã întâi numãrul, apoi litera (ex.: 8h).

Jokerul se noteazã obligatoriu, astfel:

  • Fie încercuind litera pe care o înlocuieste (ex., pentru cuvântul SAC, în care C este joker, se noteazã: SA©);
  • Fie adãugând literei pe care o înlocuieste un indice zero, ca de exemplu: SACo. În cazul în care semnificatia jokerului nu este precizatã (ex.: notarea unei grupe de litere care contine un joker), se utilizeazã, conventional, semnul de întrebare (ex., grupa de 7 litere: AEINRT?).

Sursa

Darts – Regulament de joc

Istoricul jocului Darts

Arcasi din Anglia Medievala
Arcasi din Anglia Medievala

Darts este un joc popular care are o istorie bogata in spate. La originile sale Darts-ul a fost o metoda de antrenament pentru arcasii din Anglia Medievala, in special pentru recrutii de artilerie care se antrenau aruncand cu mana sageti scurte, fara sa utilizeze arcul, in butoaie de vin rasturnate sau in trunchiuri de copaci. De fapt, tocmai datorita acelor butoaie de vin se crede ca Darts-ul a devenit atat de popular. Dupa antrenamente soldatii mergeau sa se relaxeze in cramele acelor timpuri locul unde se gaseau din belsug butoaie de vin. Datorita dimensiunilor reduse ale sagetilor de antrenament, soldatii le carau cu ei pretutindeni, inclusiv in crame. Astfel ca, in scurt timp cramele acelor vremuri au devenit un loc in care cei mai talentati soldati isi etalau indemanarea in aruncarea cu sageti scurte in capetele butoaielor de vin.

Jocul Darts
Jocul Darts

 

Din motive practice evidente, cineva a venit cu ideea sa se foloseasca doar capatul butoiului ca si tinta fixata pe un perete si astfel s-a obtinuta prima tabla de Darts. Odata cu expansiunea imperiului britanic Darts-ul a cunoscut o dezvoltare fara precedent. Datorita regulilor extrem de simple si accesibilitatii sale din punct de vedere finaciar, Darts-ul a fost foarte bine primit in toate colturile lumii.

Tabla de Darts

  • Diametrul tablei de Darts este 45.7 cm si este divizata in 20 de segmente numerotate de la 1 la 20. Tabla de joc trebuie sa fie astfel pozitionata incat segmentul 20 sa fie perpendicular fata de sol si plasat in pozitia cea mai inalta.
  • In ceea ce priveste punctajul, trebuie remarcat faptul ca sunt doua cercuri care traverseaza segmentele marcate: cercul exterior, numit si double ring, si cercul aflat la mijlocul distantei dintre marginea si centrul tintei, numit triple ring. Daca o sageata loveste un segment in dreptul primului cerc, cel de la margine, numarul de puncte obtinute de aceasta aruncare se dubleaza, iar daca o sageata loveste o sectiune in dreptul celui de al doilea cerc, numarul de puncte obtinute se tripleaza. Cu alte cuvinte, daca o sageata loveste segmentul 20 in dreptul primului cerc, aceasta sageata acumuleaza 2×20 puncte, iar daca loveste segementul 20 in dreptul cercului interior, atunci acesta sageata acumuleaza 3×20 puncte.
  • In ceea ce priveste centrul tintei, sunt doua cercuri mai mici: bulls eyes (outer bull) care valoreaza 25 puncte si double bulls eyes (inner bull) care valoreaza 50 puncte. In concluzie, cele mai multe puncte se fac la triplu de 20, numarul maxim de puncte care se pot face la o tura este de 180 puncte (trei triple de 20).
Tabla de Darts
Tabla de Darts
  • Sagetile pot sa aiba lungimea maxima de 30 cm si greutate de maxim 50 de grame. In ceea ce priveste pozitionarea tablei de Darts, centrul tablei trebuie sa fie fixat la exact 173 cm de podea. Este indicat plasarea in spatele tablei de joc a unui panou de protectie cu dimensiuni ceva mai mari decat tabla de joc, doar pentru a proteja peretele in cazul unei aruncari total gresite. Distanta standard de aruncare fata de tinta este de 237 cm.

Cum se joacă Darts

Tehnici de bază

  • Stati in spatele liniei de aruncare;
  • Tineti corpul sagetii intre degetul mare, aratator si cel mijlociu;
  • La o aruncare se folosesc 3 sageti;
  • Depasirea punctajului ramas nu se ia in considerare;
  • Stati relaxati si in echilibru;
  • Aruncarea trebuie sa fie ferma si lina.

Cele mai populare variante de joc

Cum se joaca Darts
Cum se joacă Darts

JOCUL 301 – se incepe cu orice dubla. Se arunca pe rand. Incercati reducerea scorului, de la 301 la 0.
Jocul se incheie cu o dubla, de exemplu 40 = dublu 20, 32 = dublu 16 (daca scorul dumneavoastra este mai mare decat punctele ramase, atunci scorul dumneavoastra este „anulat” – trebuie sa aruncati din nou dupa aruncarea adversarului).

JOCUL „IN JURUL CEASULUI” – trebuie sa aruncati pe rand fiecare numar, de exemplu 1, 2, 3, 4 pana la 20, 25, 50. Castiga cel care nimereste toate numerele in ordine.

JOCUL „SCORUL MARE” – toti jucatorii au 5 vieti. Fiecare jucator arunca o sageata cat mai aproape de ochiul „bull”. Cel care arunca cel mai aproape de ochiul „bull” incepe jocul si are o aruncare libera. Jucatorul urmator trebuie sa aiba un scor mai mare decat primul. Atunci cand un jucator isi pierde toate cele 5 vieti, iese din joc. Castiga acel jucator care ramane cu vieti.

Daca doriti sa experimentati si alte tipuri de joc, precum si pentru o mai detaliata prezentare a jocului Darts si a regulilor speciale care trebuie respectate in cadrul concursurilor, puteti accesa pagina oficiala a Federatiei de Darts din Romania.

Sursa: www.oxygen.com.ro

Număr de jucători: , , ,
Vârsta minimă a jucătorilor:
Spațiu de joacă : ,
Obiecte și materiale: , ,
Parțile corpului implicate: , ,
Categorie de vârstă: , ,
Recomandat pentru: ,
Timp de joacă:
Tip de joc: , , , , ,

Reguli de joc – Mahjong Titans

jocul Mahjong Titans
Jocul Mahjong Titans

Mahjong Titans este un joc pentru un singur utilizator, jucat cu multe plăcuțe colorate în loc de cărți.Scopul este de a elimina toate plăcuțele de pe tabla de joc.

Fiecare joc Mahjong Titans începe cu 144 de plăcuțe aranjate în șase straturi diferite : Țestoasă, Dragon, Pisică, Fortăreață, Crab și Păianjen.

Există trei plăcuțe de bază: Minge, Bambus și Personaj. Fiecare dintre aceste plăcuțe este numerotată de la unu la nouă.

De asemenea, există patru plăcuțe speciale: Vânturi, Flori, Dragoni și Anotimpuri. Unele dintre aceste plăcuțe sunt marcate cu o literă.

Cum se joacă Mahjong Titans

Tabla de joc Mahjong Titans
Tabla de joc Mahjong Titans
  • Pentru a elimina o plăcuță, aceasta trebuie să fie liberă. Mai exact, ea trebuie sa poată ieși din stivă, fără a muta alte plăcuțe. Dacă poziționați mouse-ul peste o plăcuță și aceasta se luminează, înseamnă că acea plăcuță este liberă.
  • Dacă încercați să eliminați o plăcuță care nu este liberă, Windows vă va spune printr-un mesaj scris.
  • În majoritatea cazurilor, trebuie să potriviți plăcuțele exact pentru a le elimina (adica sa fie identice). Dar există două excepții: aveți posibilitatea să alegeți oricare două plăcuțe cu flori sau anotimpuri.

Sfaturi şi indicii pentru jocul Mahjong Titans

  • Solicitati ajutor. V-ați blocat? Apăsați tasta H și Windows va afișa următoarea pereche care se potrivește. De asemenea, aveți posibilitatea să faceți clic cu butonul din dreapta pe o singură plăcuță. Dacă nu există nicio potrivire disponibilă, aceasta va clipi.
  • Utilizati anulare. Pentru a șterge o mișcare, apăsați Ctrl+Z. Aveți posibilitatea să ștergeți câte mișcări doriți, dar veți fi penalizat cu două puncte de fiecare dată.
  • Acumulati puncte bonus. Ordinea în care eliminați plăcuțele din stivă poate să vă afecteze semnificativ scorul. Eliminarea perechilor identice dintr-un rând vă aduce un bonus (mai ales dacă sunt același model și număr). De asemenea, veți câștiga puncte suplimentare pentru îndepărtarea ambelor perechi de plăcuțe de flori sau anotimpuri dintr-un rând.

Sursa

Număr de jucători:
Vârsta minimă a jucătorilor:
Spațiu de joacă : , , , ,
Obiecte și materiale:
Parțile corpului implicate: ,
Categorie de vârstă: , , ,
Recomandat pentru: ,
Timp de joacă:
Tip de joc: , , ,